火曜日, 3月 29, 2011

Holistic Education

Holistic education

メキシコでRamon Gallegos がHolistic Educationを開発

Holistic Education, Inc.
The mission of Holistic Education, Inc. is to
help people develop their individual strengths and capacities to the fullest
possible extent through holistic education. Towards this end, it is
developing an elementary school, side by side with a teacher development
program and research unit.


Paths of Learning

A resource for educators, parents, scholars
and policymakers seeking democratic, holistic and student-centered forms of
education.

The Institute for Educational Studies (TIES)  

TIES creates programs
in both real-time and virtual environments that invite participants to
form learning communities. These communities embrace transformative
processes that foster individual competency and contribution,
collaboration and compassionate exchange, and ecological sensitivity.

The PassageWays Institute
 The PassageWays Institute provides
materials, consultation and training in the "Passages" approach to social
and emotional learning - a model which integrates heart, spirit and
community into curriculum, staff and organizational development. We have
also served as a catalyst and advocate for bringing the spiritual dimension
into the educational mainstream.

The Naropa Institute  

Contemplative Education balances the study of
specific academic and artistic fields with the traditional practices for
training in mindfulness and awareness. The contemplative approach inspires openness,
inquisiti

California Institute of Integral Studies (CIIS)

The
California Institute of Integral Studies is an accredited institution of
higher learning and research that strives to embody spirit, intellect, and
wisdom in service to individuals, communities, and the earth.


Saybrook Graduate School and Research Center

Provides a community to
students, scholars and practitioners who share a hopeful vision for a humane
sustainable future in which the highest and best expression of the human
spirit is possible for all. Delivers a unique, globally dispersed and
locally effective humanistic, learning opportunity, which creates a
community committed to research, understanding and communication focused
upon enhancing and enriching individual human experience.

SEED Open University

SEED was founded in 1996
to bridge indigenous wisdom and modern knowledge, established disciplines
and new leading edge fields, and experiential and academic learning.  The
mission of SEED Graduate Institute is to provide a synergistic,
interconnected holistic education that can empower individuals to find their
true calling in service to their community and the natural world. 

Journal of Holistic Education
EncounterMagazine
 
Education for Meaning and SocialJustice, Holistic
Education Press


The Center for Teacher Formation

Teacher formation is rooted in the belief that
good teaching flows from the identity and integrity of the teacher.
The formation process invites educators to reclaim their own
wholeness and vocational clarity and makes connections between the renewal
of a teacher's spirit and the revitalisation of public education. 


Esalen Institute
The Esalen Institute is a center to
explore work in the humanities and sciences that promotes human values and
potentials. Esalen offers those who join us the chance to explore more
deeply the world and themselves.



Holistic education 

From Wikipedia, the free encyclopedia

 http://en.wikipedia.org/wiki/Holistic_education

ホリスティック教育
ウィキペディアフリー百科事典から

ホリスティック教育は一人一人自然界は、コミュニティへの接続が人生の目的を通ってつまりアイデンティティを認めることを前提基づいて教育理念であり、思いやり、平和などの人道値に設定します。ホリスティック教育は、生活のための組み込み畏敬の念や学習情熱的なの人々から呼び起こすことを目指しています。これは、教育の意義と社会正義のため、現在の出会いと題するロンミラージャーナルホリスティック教育の評価創設者によって与えられた定義です長期的総合的な教育多くの代替教育より民主的で人間のタイプを参照するために使用されています。ロビンアンマーティン(2003年)は最も一般的なレベルでは、"示すことによってこれをさらに説明し、その目標体験学習への関心は、教育の他の形態、そして、それは関係、プライマリ人間の価値配置意義から総合的な教育どのよう区別学習環境の中で"学習パス

全体像の概念は、研究あらゆる分野で、特定のシステムすべてのプロパティが判別することができないこと、またはその構成部品の合計で説明ideaに関連付けられています。代わりにシステム全体として、その部分どのように動作するかを決定します。思考全体的な方法は、包含する意味経験ではなく、かろうじて人間の可能性定義する複数のレイヤーを統合しようとします。


重要な歴史的貢献 これは、ホリスティック教育の歴史にマップすることは困難であるため、全体像の中核となるアイデアは(フォーブス1996年)は、新しいが、"時代を超越した、人類の宗教的な原動力の全体性の意味での発見"されていないことの多くを感じる。一方、[1] 、総合的な教育のルーツはいくつかの主要な貢献者に遡ることができる。発信元理論家はジャン=ジャックルソー、ラルフワルドエマーソン、ヘンリーソロー、ブロンソンオルコット、ヨハンペスタロッチ、フリードリヒフレーベル、フランシスコフェラーが含まれています。最 近の理論家はルドルフシュタイナー、マリアモンテッソーリ、フランシスパーカー、ジョンデューイ、ジョンコールドウェルホルト、ジョージデニソンして、 Kieran Eganさん、ハワードガードナー、ジッドゥクリシュナムルティ、カールユング、アブラハムマズロー、カールロジャース、ポールグッドマン、イヴァンイリ イチ、とパウロフレイレです。念頭に置いて、これらの先駆者のアイデアで、多くのホリスティックな教育の中核となるアイデアは、本当に1960年に始まった文化パラダイムシフトするまでフォームをしていないことを感じています。この後、[1]、心理学の全体像の動きは、1970年代に出現した場所この時に、"科学、哲学、文化史、文学の新たなボディは、教育を理解するこの方法を記述するために包括的な概念を提供 - 全体像として知られている視点"[2]
重要な前進の動きは31のワークショップが含まれて1979年7月、カリフォルニア州サンディエゴの大学で実施された最初の国立ホリスティック教育会議で達成された。会議は曼荼羅社会と人間の潜在能力が探査のためのナショナルセンターから発表された。
進化や革命:タイトルはマインドでしたか?ホリスティック教育の出現
それ以降ホリスティック教育会議は約3000の専門家は、毎年参加して、カリフォルニア大学サンディ​​エゴ校でマンダラホリスティックヘルス会議と組み合わせて6年してください。
アウトこれはホリスティック教育学会や教育は、基本的な3つのRさんを教えていると思うの観測来たの:ライティングおよび演算読む。ホリスティック教育と基本的な3つのRさんのいる教育:関係、責任と崇敬のすべての生命にとって。


カリキュラム
全体的なアプローチ使用してカリキュラムを考慮して、いずれかの子供たち学ぶ必要があるかという問題に対処する必要があります総合的な教育全人教育をしようとするため教育このタイプのに不可欠ないくつかの重要な要因があります。まず子供たち自分自身について学ぶ必要があります。これは、自己を尊重し、自尊心学習が含まれます。第二に子どもたち人間関係について学ぶ必要があります。他の人関係についての学習では、自分の自己他者との関係)と感情的な"リテラシー"社会的な影響力を参照してください学習社会的な"リテラシー"に焦点があります第三に子どもたち弾力性について学ぶ必要があります。これは、課題に直面して、どのよう長期的な成功を確実にするために、学習困難を克服するが伴います第四に、子どもたち美学について学ぶ必要がある-これは、生活の中で畏怖の念持って何を学ぶ彼らの周りされて美しさ確認する学生を奨励しています。 ホリスティック教育ホームページ

博士ラモンガレゴスNavaさんは、思考表現教育と学習の際に考慮されるべきである少なくとも6つの寸法説明します

ホリスティック教育ネットワークからホリスティック教育統合のモデル
理論的には重要な問題多文化教育実践総合的な教育の概念を拡張ホリスティック多文化教育2007 Rowmanリトル)クリフォードメイズと彼の仲間最近、学生を理解することと題するの長さ研究書かれている。


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