Holistic education
メキシコでRamon Gallegos がHolistic Educationを開発Holistic Education, Inc.
The mission of Holistic Education, Inc. is to
help people develop their individual strengths and capacities to the fullest
possible extent through holistic education. Towards this end, it is
developing an elementary school, side by side with a teacher development
program and research unit.
Paths of Learning
A resource for educators, parents, scholars
and policymakers seeking democratic, holistic and student-centered forms of
education.
The Institute for Educational Studies (TIES)
TIES creates programs
in both real-time and virtual environments that invite participants to
form learning communities. These communities embrace transformative
processes that foster individual competency and contribution,
collaboration and compassionate exchange, and ecological sensitivity.
The PassageWays Institute
The PassageWays Institute provides
materials, consultation and training in the "Passages" approach to social
and emotional learning - a model which integrates heart, spirit and
community into curriculum, staff and organizational development. We have
also served as a catalyst and advocate for bringing the spiritual dimension
into the educational mainstream.
The Naropa Institute
Contemplative Education balances the study of
specific academic and artistic fields with the traditional practices for
training in mindfulness and awareness. The contemplative approach inspires openness,
inquisiti
California Institute of Integral Studies (CIIS)
The
California Institute of Integral Studies is an accredited institution of
higher learning and research that strives to embody spirit, intellect, and
wisdom in service to individuals, communities, and the earth.
Saybrook Graduate School and Research Center
Provides a community to
students, scholars and practitioners who share a hopeful vision for a humane
sustainable future in which the highest and best expression of the human
spirit is possible for all. Delivers a unique, globally dispersed and
locally effective humanistic, learning opportunity, which creates a
community committed to research, understanding and communication focused
upon enhancing and enriching individual human experience.
SEED Open University
SEED was founded in 1996
to bridge indigenous wisdom and modern knowledge, established disciplines
and new leading edge fields, and experiential and academic learning. The
mission of SEED Graduate Institute is to provide a synergistic,
interconnected holistic education that can empower individuals to find their
true calling in service to their community and the natural world.
Journal of Holistic Education
EncounterMagazine
Education for Meaning and SocialJustice, Holistic
Education Press
The Center for Teacher Formation
Teacher formation is rooted in the belief that
good teaching flows from the identity and integrity of the teacher.
The formation process invites educators to reclaim their own
wholeness and vocational clarity and makes connections between the renewal
of a teacher's spirit and the revitalisation of public education.
Esalen Institute
The Esalen Institute is a center to
explore work in the humanities and sciences that promotes human values and
potentials. Esalen offers those who join us the chance to explore more
deeply the world and themselves.
Holistic education
From Wikipedia, the free encyclopedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Holistic_educationホリスティック教育
ウィキペディアフリー百科事典から
ホリスティック教育は、一人一人が自然界には、コミュニティへの接続が人生の目的を通って、つまり、アイデンティティを認めることを前提に基づいて教育の理念であり、思いやり、平和などの人道値に設定します。ホリスティック教育は、生活のための組み込み畏敬の念や学習の情熱的な愛の人々から呼び起こすことを目指しています。これは、(:教育の意義と社会正義のため、現在の出会いと題する)ロンミラー、ジャーナルホリスティック教育の評価の創設者によって与えられた定義です。長期的総合的な教育は多くの代替教育のより民主的で人間のタイプを参照するために使用されています。ロビンアンマーティン(2003年)は最も一般的なレベルでは、"示すことによってこれをさらに説明し、その目標、体験学習への関心は、教育の他の形態、そして、それは関係、プライマリ人間の価値に配置意義から総合的な教育をどのよう区別学習環境の中で"(学習のパス)
全体像の概念は、研究のあらゆる分野で、特定のシステムのすべてのプロパティが判別することができないこと、またはその構成部品の合計で説明ideaに関連付けられています。代わりに、システム全体としては、その部分がどのように動作するかを決定します。思考の全体的な方法は、包含すると意味と経験ではなく、かろうじて人間の可能性を定義する複数のレイヤーを統合しようとします。
重要な歴史的貢献 これは、ホリスティック教育の歴史にマップすることは困難であるため、全体像の中核となるアイデアは(フォーブス1996年)は、新しいが、"時代を超越した、人類の宗教的な原動力の全体性の意味での発見"されていないことの多くを感じる。一方、[1] 、総合的な教育のルーツはいくつかの主要な貢献者に遡ることができる。発信元理論家はジャン=ジャックルソー、ラルフワルドエマーソン、ヘンリーソロー、ブロンソンオルコット、ヨハンペスタロッチ、フリードリヒフレーベル、フランシスコフェラーが含まれています。最 近の理論家はルドルフシュタイナー、マリアモンテッソーリ、フランシスパーカー、ジョンデューイ、ジョンコールドウェルホルト、ジョージデニソンして、 Kieran Eganさん、ハワードガードナー、ジッドゥクリシュナムルティ、カールユング、アブラハムマズロー、カールロジャース、ポールグッドマン、イヴァンイリ イチ、とパウロフレイレです。念頭に置いて、これらの先駆者のアイデアで、多くのホリスティックな教育の中核となるアイデアは、本当に1960年に始まった文化パラダイムシフトするまでフォームをしていないことを感じています。この後、[1]、心理学の全体像の動きは、1970年代に出現した場所この時に、"科学、哲学、文化史、文学の新たなボディは、教育を理解するこの方法を記述するために包括的な概念を提供 - 全体像として知られている視点"[2]
重要な前進の動きは31のワークショップが含まれて1979年7月、カリフォルニア州サンディエゴの大学で実施された最初の国立ホリスティック教育会議で達成された。会議は曼荼羅社会と人間の潜在能力が探査のためのナショナルセンターから発表された。
進化や革命:タイトルはマインドでしたか?ホリスティック教育の出現
それ以降ホリスティック教育会議は約3000の専門家は、毎年参加して、カリフォルニア大学サンディエゴ校でマンダラホリスティックヘルス会議と組み合わせて6年してください。
アウトこれはホリスティック教育学会や教育は、基本的な3つのRさんを教えていると思うの観測来たの:ライティングおよび演算読む。ホリスティック教育と基本的な3つのRさんのいる教育:関係、責任と崇敬のすべての生命にとって。
カリキュラム
全体的なアプローチを使用してカリキュラムを考慮して、いずれかの子供たちが学ぶ必要があるかという問題に対処する必要があります。総合的な教育は全人教育をしようとするため、教育のこのタイプのに不可欠ないくつかの重要な要因があります。まず、子供たちが自分自身について学ぶ必要があります。これは、自己を尊重し、自尊心を学習が含まれます。第二に、子どもたちが人間関係について学ぶ必要があります。他の人との関係についての学習では、(自分の自己他者との関係)と感情的な"リテラシー"(社会的な影響力を参照してくださいと学習)社会的な"リテラシー"に焦点があります。第三に、子どもたちは弾力性について学ぶ必要があります。これは、課題に直面して、どのよう長期的な成功を確実にするために、学習困難を克服するが伴います。第四に、子どもたちは美学について学ぶ必要がある-これは、生活の中で畏怖の念を持って何を学ぶ彼らの周りされての美しさを確認する学生を奨励しています。 (ホリスティック教育は、ホームページ、株)
博士ラモンガレゴスNavaさんは、思考と表現教育と学習の際に考慮されるべきである少なくとも6つの寸法を説明します:
ホリスティック教育ネットワークからホリスティック教育の統合のモデル。
理論的には重要な問題と多文化教育の実践と総合的な教育の概念を拡張:ホリスティック多文化教育(2007 Rowmanとリトル:)クリフォードメイズと彼の仲間は最近、全学生を理解することと題する本の長さの研究を書かれている。
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